Homepage Forumi STARŠI IN DRUŽINE RAZVOJ TALENTOV PRI OTROKU

Prikaz 2 prispevkov - od 1 do 2 (od skupno 2)
  • Avtor
    Prispevki
  • #2929
    Rok
    Participant

    Pozdravljena!

    Želela bi vam zastaviti vprašanje v zvezi s tematiko spodbujanja otroka k dejavnostim in posledično razvijanju talentov.
    Z ženo imava tri otroke, od katerih je eden v višjem razredu osnovne šole. Pri njemu opažava, da ima veliko potenciala (ročne spretnosti, gibalne aktivnosti, smisel za glasbo, petje ipd). Doma to brez težav izrazi. Že od začetka osnovne šole ga poskušava vključiti v vsaj eno od izven šolskih dejavnosti. Kljub temu, da ga vzpodbujava, se noče nikamor vključiti. Glede na to, da sta druga dva otroka vključena v obšolske dejavnosti, sva želela dati priložnost tudi njemu, da se nekje bolj potrdi, razvija potencial. Pri temu otroku pa opažava nek strah pred neznanim, pred novimi situacijami. Vidiva, da se v šoli ne upa izraziti svojih želja, čustev, zato včasih prihaja domov jezen in nekoliko potrt, kar občasno izraža z nejevoljo do svojega brata.
    Ker sva se znašla v dilemi, kaj storiti, se obračava na vas. Zanima me vaš nasvet, kako naj ravnava v tej situaciji? Kako naj otroku pomagava premagati strah pred neznanim? Kako ga podpreti in mu dati občutek vrednosti? Ker mu z ženo želiva najbolje, se v nama poraja strah, da ne bo znal vnovčiti svoje talente.

    Hvala za vaš odgovor, Rok

    #2930

    Pozdravljeni!
    Najprej hvala za vaše vprašanje in zaupanje.
    Otroci so si pri izražanju svojih čustev, pa tudi potencialov, zelo različni. Kljub temu, da so iz “istega gnezda,” so vsak otok zase. Z njimi je potrebno ravnati subtilno in preveč jih potiskati, če na to še niso pripravljeni, nima smisla. Omenili ste, da se otrok ne želi udejstvovati pri izvenšolskih dejavnostih. Kako pa je za dejavnostmi, ki jih organizira šola? To je namreč prostor, ki ga je otrok že vajen, hkrati tudi učiteljev v njem, ki ponavadi po pouku vodijo različne krožke. Zato je tam nekako “teren” bolj pripravljen, kot v okolju ki mu je novo in povezano z novimi osebami. To je lahko razlog, da se otrok dodatno zapre.
    Zato predlagam, da najprej izkoristite dejavnosti po pouku na šoli, ki jo otrok obiskuje. Tudi tam so razni likovni, ročnodelski in glasbeni krožki oz. pevski zbor. Morda nikoli ne bo pripravljen s kakšno obšolsko dejavnostjo. A bolje, da vsaj nekaj potenciala izrazi v zanj varnem okolju, kot pa da bi dobil odpor ali se še bolj zaprl, če bi ga potiskali nekam, kjer si ne želi biti in kjer se ne počuti varno. Četudi se vam tisto zdi idealno okolje za izražanje njegovih talentov.

    Upam, da sem vam z odgovorom bila v pomoč.

    Lepo vas pozdravljam!
    mag. Klementina Sambolič

Prikaz 2 prispevkov - od 1 do 2 (od skupno 2)
  • Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.